مجله ساختماني
نماشویی ساختمان و روش های مهم آن

نماشویی

نماشویی ساختمان به فرایندی گفته می شود که برای شستشوی نمای ساختمان ها استفاده می شود. با وجود آلودگی های موجود در هوا و آلاینده ها نمای ساختمان ها آلوده و کثیف می شوند. این آلودگی ها به مرور زمان موجب از بین رفتن نمای ساختمان می شود. برای از بین بردن آلودگی ها و جلوگیری از آسیب رسیدن به نمای ساختمان خدمات شستشوی نما پیشنهاد می شود. در ادامه، به چند روش نماشویی می پردازیم.

برای تمیز کردن نمای ساختمان، روش های مختلفی در نماشویی وجود دارد که با توجه به عوامل گوناگون می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. این عوامل می تواند شامل متراژ بنا، ارتفاع، نوع دسترسی، جنس نما و میزان آلودگی سطح نما باشد. برای انجام نماشویی بر روی نمای ساختمان باید به سراغ تیم هایی بروید که تخصص کافی در حیطه نماشویی دارند و در انجام کار خود مسئولیت پذیر هستند.

استفاده از واترجت در نماشویی

واترجت یک دستگاه مخصوص برای نماشویی است که آب را با فشار بسیار زیاد به سطح نما می ریزد و سطح آن را از هر گونه آلودگی پاک می کند. استفاده از واترجت تقریبا در همه روش های نماشویی لازم است و تنها مواد شوینده آن نسبت به جنس نما متفاوت می شود. نمای شیشه ای، سنگی، فلزی و حتی نمای سیمانی نیاز به شسته شدن به وسیله واترجت را دارند.

نماشویی با ماده ای به نام دیسکلر

برای برخی از نماهای سنگی یا نماهایی که درصد چربی آن ها زیاد است، از دیسکلر که نوعی اسید رقیق شده است استفاده می شود. دیسکلر چربی نما را حل می کند و در عین حال هیچ آسیبی به نما نمی رساند. برای کاربرد دیسکلر آن را داخل مخزن واترجت می ریزند و سپس به همراه آب با فشار قوی به سطح نما تزریق می کنند.

نماشویی به وسیله واتر سندبلاست

نما های سنگی، سیمانی، آجری و نما هایی از جنس سنگ تیشه ای به خاطر اینکه سطح صافی ندارد، به راحتی تمیز نمی شوند. برای همین باید از ماده استفاده شود که به داخل این خلل و فرج ها نفوذ کند و به خوبی سطح نما را تمیز کند. سیلیس یا همان ماسه بادی صنعتی داخل مخزن واترجت ریخته می شود و با نازل مخصوص به سطح نما ریخته می شود. سندبلاست چربی، آلودگی، قارچ ها، کپک ها و حتی شوره های نما را از بین می برد و سطح آن را کاملا تمیز می کند. سیلیس بسیار ریز است و هیچ آسیبی به نمای ساختمان نمی رساند و تنها یک لایه بسیار نازک از روی نما بر می دارد و آلودگی های آن را پاک می کند.

نماشویی ساختمان با استفاده از تی و ابر

برای نماهای شیشه ای و کامپوزیت شستشوی نما طی دو مرحله اجرا می شود. در مرحله اول ابتدا شستشو با استفاده از واترجت انجام می شود. در مرحله دوم لکه گیری با استفاده از تی و ابر و مواد شوینده انجام می شود. استفاده از روش تی و ابر برای برخی نماهای شیشه ای که آلودگی کمتری دارند طی یک مرحله انجام می شود.

سه شنبه بیست و ششم 2 1402
(0) نظر
برچسب ها : نماشویی-نماشویی ساختمان-شستشوی نما-کارویس-نماشویی کارویس-شستشوی نمای ساختمان
نماشویی ساختمان با طناب

نماشویی

با رشد شهرها و صنعت، آلودگی های محیطی زیاد شده است و همین امر موجب آلودگی نمای ساختمان ها می شود. آلودگی هوا و ذرات گرد وغبار موجود در هوا بر نمای ساختمان ها می نشیند و آن ها را کثیف و آلوده می کند. آلوده بودن نمای ساختمان ها ظاهر خوشایندی ندارد و باعث کاهش زیایی شهرها می شود. یکی دیگر از معایب آلودگی نمای ساختمان ها، از بین رفتن نمای ساختمان می شود. با نماشویی و شستشوی نمای ساختمان ها می توان از این اتفاق جلوگیری شود. عملیات شستشوی نما با روش های مختلفی انجام می شود که یکی از بهترین روش ها برای نماشویی، استفاده از طناب یا راپل است. در ادامه به بررسی این روش برای شستشوی نما می پردازیم.

تجهیزات مورد نیاز شستشوی نما با راپل

شستشوی نما به وسیله ی طناب نیاز به تجهیزات و وسایل مخصوص دارد. این وسایل باعث می شود تا کار نماشویی ساختمان به درستی انجام شود و ایمنی کار کامل رعایت شود. از تجهیزات مورد نیاز شستشوی نما می توان از طناب ها، سگک ها، بست ها و ... یاد کرد. یک نکته را قبل از شروع پروژه به خاطر بسپارید. حتما قبل از شروع کار تمامی وسایل و تجهیزات چک شود تا مشکلی پیش نیاید.

جنس طناب در نماشویی ساختمان

جنس طناب هایی که در ارتفاع استفاده می شود بسیار مهم است. این طناب ها به دو دسته تقسیم می شود که یکی طناب های کششی و دیگری طناب های غیر قابل کشش هستند. طناب هایی که در ارتفاع استفاده می شوند به گونه ای طراحی شده تا تحمل وزن انسان و تجهیزات را داشته باشد. این طناب ها باید از فروشگاه های معتبر و مطمئن خریداری شود.

نکاتی را هم پس از خرید طناب باید رعایت نمود تا طناب دچار خرابی و پوسیدگی نشود. طناب را در معرض حرارت و نور شدید خورشید قرار ندهید و برای شستشوی آن از آب خالی یا مواد مخصوص شستشوی طناب استفاده کنید. شستن طناب با مواد اسیدی به بافت طناب آسیب می رساند. برای خشک شدن، طناب را در سایه قرار دهید تا نور خورشید آن را پوسیده نکند.

نکات ایمنی استفاده از طناب در شستشوی نمای ساختمان

  • تمامی کارکنان و نیرو هایی که عملیات کار در ارتفاع را برای نماشویی، پیچ یا رولپلاک و نقاشی نما را انجام می دهند باید آموزش دیده و دارای سلامت جسمی و روحی باشند.
  • در هنگام نماشویی و کار در ارتفاع باید به مسیر خطوط سیم برق، کابل ها، دکل ها و جعبه برق فشار قوی دقت کنند تا مبادا خطری جانشان را تهدید کند.
  • انجام پروژه های نماشویی و به طور عام پروژه کار با طناب در ارتفاع باید در شرایط جوی مطلوب انجام شود.
  • تمامی نیرو های خدمات کار درارتفاع و نماشویی باید دارای قدرت دید کامل و به اصطلاح نمره چشم 10 از 10باشند.
  • پروژه ها باید در زمانی انجام شود که نور کافی وجود دارد. پروژه های کار درارتفاع به هیچ عنوان نباید در شب انجام شود، چرا که این کار نیازمند نور و روشنایی است.

نماشویی با طناب در یک نگاه

در این مقاله اطلاعاتی درمورد نماشویی به وسیله طناب یا راپل ارائه شد. رعایت نکات ایمنی و داشتن تخصص برای انجام کار در ارتفاع از ملزومات اصلی هستند.

دوشنبه بیست و پنجم 2 1402
(0) نظر
برچسب ها : نماشویی-نماشویی ساختمان-شستشوی نما-کارویس
دسترسی های مختلف برای نماشویی ساختمان

نماشویی ساختمان

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان یکی از مهم ترین خدمات ساختمانی می باشد. نمای ساختمان اولین قسمت از یک ساختمان است که با آن رو به رو می شویم و قطعا نمای آن به یادمان می ماند. شستشوی نمای ساختمان یکی از خدماتی است که بر روی قسمت های خارجی یک ساختمان اجرا می شود. امروزه نمای ساختمان ها از متریال های مختلف ساخته می شود. این متریال عبارتند از: سنگ، کامپوزیت، شیشه، سیمان و ... .

نماشویی ساختمان از دو جنبه زیبایی و کاربردی برخوردار است؛ زیرا می‌تواند باعث زیبایی و جذابیت ساختمان شود و همچنین می‌تواند از آسیب رسیدن به نمای ساختمان جلوگیری کند. زیرا آلودگی های روی نمای ساختمان با گذشت زمان موجب از بین بردن نمای ساختمان می شود.برای شستن نمای ساختمان باید استانداردهای ایمنی مورد بررسی قرار گیرد. به علاوه، در انتخاب مواد شستشو و روش های دسترسی به نمای ساختمان توجه شود  .

شرکت های معتبر و متخصص در زمینه شستشوی نما، ارائه دهنده خدمات نماشویی با انواع ابزار و وسایل دسترسی هستند و در واقع مهارت بالایی برای انجام این کار با هر ابزار و هر روشی را دارند. پس اگر ساختمان شما نیاز به شستشوی نما با بالابر دارد به دنبال تیمی باشید که در این حوزه تخصص و تجربه خوبی داشته باشد.

روش های دسترسی به نمای ساختمان جهت شستشوی نما


روش‌های دسترسی به نمای ساختمان برای شستشوی نما بسته به نوع ساختمان، ارتفاع و شیب نماشویی می‌تواند متفاوت باشد. در زیر، چند روش رایج برای دسترسی به نمای ساختمان برای شستشوی نما ذکر شده است.

  • دسترسی با طناببرای شستشوی نما بوسیله طناب یا راپل نیاز به تجهیزات و وسایل مخصوص این کار است تا هم کار به درستی انجام شود و هم ایمنی کار به صورت کامل رعایت شود. وسایل مورد نیاز برای آغاز پروژه نماشویی با طناب به کمک تجهیزات و وسایلی مثل بست ها، طناب، سگک و تسمه انجام می شود. قبل از شروع کار حتما سلامت همه تجهیزات و وسایل را چک کنید تا خرابی یکی از وسایل سبب ایجاد خطر، دیر شروع شدن کار و به تعویق افتادن پروژه نشود. 
  •   دسترسی با داربستنماشویی ساختمان با استفاده از داربست یکی از روش های قدیمی شستشوی نمای ساختمان می باشد. افرادی که در حوزه ساختمانی فعالیت دارند، از اهمیت نصب داربست فلزی و سهولت انجام فعالیت های مختلف اطلاع دارند. داربست ها از جنس آهنی می باشند که به صورت میله هایی با سطح مقطع گرد به وسیله پیچ و تجهیزات مختلف به یکدیگر متصل می شود و مهار آن صورت می گیرد.
  •  دسترسی با بالابر یا کلایمراگر امکان دسترسی با طناب یا داربست برای شستشوی نما و نماشویی ساختمانی وجود نداشته باشد از روش دسترسی با بالابر استفاده می شود. این روش به خاطر وجود بالابر ها دارای هزینه نسبتا گران تری از طناب و یا حتی داربست است. کلایمر یا بالابر یک ابزار و تکنولوزی پیشرفته برای دسترسی به نمای ساختمان در جهت نماشویی و شستشوی نما است. با استفاده از یک ماشین بالابر فرد یا افرادی که قرار است نمای ساختمان را تمیز کنند، سوار بر آن شده و به نمای ساختمان دسترسی پیدا می کنند. استفاده از بالابر های صنعتی هزینه بر است ولی به شدت کار شستشوی نما را راحت تر می کند. البته در برخی موارد دسترسی به نما برای نماشویی با بالابر های صنعتی محدودیت هایی نیز دارد و ممکن است نتوان به برخی قسمت های نما به خوبی اشراف داشت.

يکشنبه بیست و چهارم 2 1402
(0) نظر
برچسب ها :نماشویی-نماشویی ساختمان-کارویس-شستشوی نما-شستشوی نمای ساختمان-نماشویی ارزان
کلینیک ساختمانی کارویس

کارویس

مجموعه ساختمانی کارویس از سال 1395 فعالیت خود را به صورت کاملا رسمی در زمینه ارائه خدمات ساختمانی به سبک نوین آغاز کرده است. اگر به هر دلیلی نیاز به خدمات ساختمانی پیدا کرده باشید، حتما نام برند تجاری کارویس برای شما آشناست. مجموعه کارویس سال های زیادی است که در زمینه ارائه انواع خدمات ساختمانی فعالیت می کند. حالا شاید برای شما جای سوال باشد که مجموعه کارویس چگونه توانسته است نام خود را در ذهن مشتریانش حکاکی کند. مجموعه کارویس علاوه بر تجربه بالایی که در زمینه خدمات ساختمانی دارد، دارای تیم آموزش دیده، متخصص و با مهارت بالا است. مدیریت مجموعه کارویس در انتخاب اعضای تیم بسیارعمل کرده است. مسئولیت پذیری بالا، اهمیت به حقوق مشتری و حقوق کارکنان از دیگر ویژگی ها این مجموعه است. با یک نگاه اجمالی قطعا به دلایل موفقیت مجموعه کارویس پی خواهید برد.

اهمیت به نیازها، خواسته ها و توقعات مشتریان، ارائه مشاوره کارشناسی دلسوزانه، در نظر گرفتن بودجه مشتری، زمانبندی و برنامه ریزی دقیق سبب می شود که افراد بیشتری به چنین مجموعه ای اعتماد کنند و تمایل همکاری با آن را داشته باشند. مجموعه کارویس با تمام توان در هر زمینه مثل بازسازی خانه، نماشویی، طراحی دکوراسیون داخلی، کفسابی، خط کشی پارکینگ و دیگر زمینه های مربوط به حوزه ساختمانی، خدمات ارائه می کند. 

خدمات تیم کارویس


همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، تیم کارویس با داشتن سابقه درخشان در زمینه خدمات ساختمانی توانسته است تا حد زیادی نیازهای مخاطبان خود را در حوزه ساختمانی پوشش دهد. خدماتی که مجموعه کارویس ارائه می دهد به شرح زیر است:

  • بازسازی خانه
  • نماشویی و شستشوی نم
  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • کفسابی و سنگسابی
  • نقاشی نما و رنگ آمیزی
  • خط کشی پارکینگ و جایگاه خودرو
  • کاغذ دیواری و انواع دیوارپوش
  • مشارکت در ساخت و خرید زمین
  • طراحی و ساخت ویلا
  • طراحی و اجرای روف گاردن

 بازسازی خانه با مجموعه کارویس

پس از گذشت چند سال از ساخت یک خانه و زندگی در آن، قطعا  نیاز به تغییرات و تعمیرات در خانه احساس می شود. اما با توجه به بالا بودن قیمت خانه های نوساز یا سختی های مشارکت در ساخت، بازسازی خانه بهترین گزینه برای شما است. اما با این حال بازسازی زمانی یک ایده خوب و منطقی به نظر می آید، که بتوان با کمترین هزینه، بیشترین تغییرات را در خانه ایجاد کرد. بازسازی خانه به صورت کلی، به مراتب هزینه های بیشتری از بازسازی تنها قسمت هایی از یک خانه را به همراه دارد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید، کدام بخش از خانه نیاز به تعمیرات یا بازسازی دارد، البته در برخی موارد مشکلات خانه به صورت پنهان است و با بررسی های دقیق متوجه آن می شوید که این کار نیاز به کارشناسان حرفه ای در این زمینه دارد. مراحل بازسازی خانه توسط تیم کارویس با دقت و وسواس کامل انجام می شود و در همه موارد نظرات شما نیز مورد توجه قرار می گیرد تا در انتهای کار رضایت کاملی از بازسازی خانه خود داشته باشید.

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان با تیم کارویس

برای رهایی از آلودگی هایی که بر سطح نمای ساختمان می نشیند و ظاهر آن را زشت و زننده می کند، چاره ای جز انجام نماشویی و شستشوی نما توسط یک تیم ماهر و کار بلد نیست. زندگی در شهر های بزرگ و آلوده، ساختمان ها را نیز با این معضل روبرو کرده است. اما با توجه به شکل گیری برخی نیاز ها خدمات متناسب با رفع آن ها نیز بوجود می آید که در این مورد شرکت های خدمات نماشویی و شستشوی نمای زیادی تاسیس شده و به ارائه خدمات می پردازند.

تیم متخصص و حرفه ای نماشویی کارویس به تمام تجهیزات به روز دنیا دسترسی دارند و با روش های دسترسی به نمای ساختمان آشنایی کامل دارند. همین نکات به ظاهر ساده سبب تمایز شرکت کارویس از دیگر مجموعه های مشابه شده است. روش های دسترسی به نما در نماشویی ساختمان از طریق بالابر، داربست و طناب است که مرسوم ترین روش برای شستشوی نمای ساختمان استفاده از طناب است.

طراحی دکوراسیون داخلی تیم کارویس

پس از نوسازی و بازسازی خانه تنها روشی که می تواند فضای داخلی خانه را خاص تر و در کانون توجهات قرار دهد، انجام طراحی دکوراسیون داخلی است. سبک های زیادی برای انجام طراحی دکوراسیون خانه و یا محیط کار وجود دارد که با انتخاب هر یک از آن ها می توانید ویژگی های مثبت محل مورد نظر را بیش از پیش کنید. تیم طراحان و معماران داخلی کارویس به تمام سبک های طراحی دکوراسیون داخلی آشنایی و توانایی اجرای آن را در محل مورد نظر شما دارند. پس کافیست که تنها سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید و باقی کار را به تیم کارویس بسپارید.

رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان با کارویس

برای بهتر کردن ظاهر و نمای ساختمان های سنگی، آجری و سیمانی بهترین کار رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان است. نقاشی نمای ساختمان اگر به روش درست و با دقت انجام نشود قطعا زیبایی ساختمان را بیش از پیش زیر سوال می برد. برای رنگ آمیزی نمای یک ساختمان ابتدا باید نما را از آلودگی ها و ناهمواری ها پاک کرد، برای این کار می توانید ابتدا نما را نماشویی و سپس مرمت کنید. در مرحله بعداز طریق سنباده کشی باید سطح نما را کاملا صاف و یکدست نمود. در مرحله سوم پرایمر برای زیرسازی نقاشی استفاده می شود و نهایتا رنگ بر روی نما خورده می شود. داشتن تجهیزات مناسب، تخصص لازم در این زمینه و صبر و حوصله مهمترین ویژگی های نقاش برای نقاشی نما است.

کفسابی و سنگسابی کف ساختمان به همراه کارویس

پس از گذشت مدتی با عبور و مرور زیاد از روی سنگفرش های یک ساختمان، سنگ ها شفافیت و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. هزینه تعویض کفپوش ها بالا است و تمیز کردن آن ها با مواد معمولی جلوه سابق آن ها را باز نمی گرداند. بهترین روش برای اینکه سنگفرش ها زیبایی و جلای سابق خود را پیدا کنند، انجام عملیات کفسابی و سنگسابی بر روی آن ها است. در این روش با استفاده از ابزار و مواد مخصوص کفپوش ها تمیز می شوند و جذابیت روز های اول خود را باز می یابند. کفسابی و سنگسابی نیاز به تخصص و مهارت در این زمینه دارد و انجام آن در توان هر کسی نیست. بهتر است از شرکت ها و مجموعه هایی خدمات دریافت کنید که از کیفیت کار آن ها مطمئن هستید وگرنه تفاوتی در قبل و بعد عملیات کفسابی و سنگسابی بر روی سنگفرش های خود احساس نمی کنید.

خط کشی پارکینگ و جایگاه خودرو با تیم کارویس

به علت وجود تعداد زیاد ماشین ها و وسایله نقلیه موتوری وغیر موتوری بزرگترین چالش صاحبان وسایل نقلیه، جایی برای پارک خودرو است. خط کشی پارکینگ یا جایگاه خودرو روشی است که از طریق آن می توان به فضایی که برای پارک خودرو ها اختصاص داده شده است، نظم و ترتیب بخشید و شهر را از هرج و مرج نجات داد. خط کشی پارکینگ از سایر خدماتی است که تیم کارویس با دقت و مسئولیت پذیری بالا آن را انجام می دهد. انتخاب نوع رنگ برای خط کشی بر اساس جنس کفپوش و سر پوشیده بودن یا نبودن فضای پارک خودرو انجام می شود. شرکت های معتبر خط کشی پارکینگ از رنگ های مرغوب و با کیفیت استفاده می کنند و تمام استاندارد های مربوط به این حوزه را رعایت می کنند.

شنبه بیست و سوم 2 1402
(0) نظر
برچسب ها :کارويس-تيم کارويس-کلينيک ساختماني کارويس
X