مجله ساختماني
نماشویی برج ها

نماشویی

نمای ساختمان‌ های بلند با روش‌ های متفاوت و در دو مرحله شسته می‌ شود. آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید افرادی که این کار را انجام می‌ دهند چگونه می‌ توانند از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنند؟ این افراد باید چه مهارت‌ هایی داشته باشند؟ آیا راهی وجود دارد که بعد از شستن ظاهر یک برج همواره نمای آن برای مدت طولانی تمیز نگه داشته شود؟ در چه صورت نماشویی سبب آسیب رساندن به ظاهر برج می‌ شود؟ پیشنهاد می‌ کنیم چند دقیقه از وقت خود را به مطالعه ادامه این مطلب اختصاص دهید تا پاسخ تمامی این سؤال‌ ها را بیابید.

چرا باید نماشویی برج‌ ها را انجام دهیم

هنگامی که از برج حرف می‌ زنیم تقریباً همگی ساختمان‌ های بسیار بلندی مانند برج میلاد را در ذهن خود تصور می‌ کنید. آیا تا به حال با خود فکر کرده‌ اید که شستن شیشه‌ های برج میلاد چگونه انجام می‌ شود؟ شستن نمای برج‌ ها می‌ تواند ارزش آن‌ ها را همواره بالا نگه دارد.

 
 
از آن جایی که هزینه زیادی بابت ساخت نمای این سازه‌ های عظیم صرف می‌ شود پس زیبا و سالم نگه داشتن ظاهر برج، اهمیت بسیار زیادی دارد‌. نشستن نمای ساختمان‌ های بلند، ساکنین آن را مجبور می‌ کند هر چند وقت یکبار هزینه استهلاک آن را بپردازند. اگر این سازه در شهرهای بزرگ و آلوده وجود داشته باشد‌ نماشویی برج واجب‌ تر می‌شود.


روش‌های نماشویی برج‌ ها

به طور کلی دو روش برای شستن نمای برج‌ ها وجود دارد:

روش اول به کار بردن واترجت صنعتی است. این دستگاه با فشار بسیار زیادی آب را به شیشه‌ ها می‌ پاشد. پاشیدن آب با این فشار می‌ تواند حتی سخت ترین جرم‌ ها را از روی آنها پاک کند.

روش دوم که به عنوان روش سنتی از آن یاد می‌ کنند شستشوی نمای ساختمان‌ های بلند با استفاده از ابزاری مانند تِی، اسفنج و مواد شوینده است. برج‌ ها بسیار متنوع هستند. ممکن است نمای آنها از مصالح متفاوتی ساخته شده باشد. برای هر کدام از این مصالح باید شوینده مخصوص آنها به کار برده شود. اگر افرادی که مهارت کافی برای نماشویی ساختمان‌ های بلند را ندارند به این کار بپردازند ممکن است با استفاده از شوینده نامناسب سبب آسیب رساندن به نمای یک برج شوند.

نماشویی برج با واترجت

ظاهر برج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است‌. اگر فردی بخواهد یک واحد از داخل این سازه‌ های بلند خریداری کند برجی را انتخاب می‌ کند که از نمای زیبایی برخوردار باشد. برج‌ ها و ساختمان‌ های بلندی که در شهرهای بزرگ قرار دارند، بر اثر بارش باران‌ های اسیدی و قرار گرفتن در معرض گرد و غبار باید هر چند وقت یک بار توسط افراد ماهر نماشویی شوند. گاهی تیم مخصوص نماشویی استفاده از دستگاه واترجت را برای شستشو انتخاب می‌ کنند. از خوبی‌ های این دستگاه می‌ توانیم به پاک کردن سطوح متفاوت اشاره کنیم. به طور مثال: واترجت می‌تواند علاوه بر نماهای شیشه‌ای نماهای آجری، کامپوزیت و سیمانی را نیز تمیز کند.

نماشویی برج با داربست یا طناب

یکی دیگر از روش‌ هایی که برای شستشوی نما به کار برده می‌ شود استفاده از طناب است. افرادی که این روش را به کار می‌برند باید مهارت لازم را داشته و آموزش‌ هایی تخصصی را دیده باشند تا بتوانند نماشویی برج را به شکل صحیح انجام دهند. روش دیگر نیز استفاده از داربست است. اگر تیم، ابزار و مواد شوینده مخصوص را در این روش به کار ببرند شستن نمای برج به بهترین شکل ممکن انجام می‌پذیرد.

 
 

سخن پایانی

نماشویی بسته به معماری و نوع مصالح به کار برده شده در نما هزینه‌ های متفاوتی دارد. تیم کارویس تجربه و مهارت کافی را در شستشوی نمای برج‌ ها دارند. همچنین مناسب‌ ترین مواد شوینده را به کار می‌ برند تا شستشو را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کارویس مراجعه کنید.

پنج شنبه چهارم 3 1402
(0) نظر
برچسب ها :نماشویی-نماشویی ساختمان-شستشوی نما-نماشویی کارویس-کارویس
نماشویی به روش واترسندبلاست

نماشویی

به فرآیند نظافت نمای بیرونی ساختمان‌ ها، نماشویی گفته می‌ شود. امروزه روش‌ های متفاوتی برای نماشویی ساختمان وجود دارد. با توجه به نحوه دسترسی به نمای ساختمان و همچنین جنس آن، لازم است بهترین روش را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار داد. طی سال‌های اخیر تجهیزات جدید و پیشرفته‌ای وارد بازار شده‌اند که کار شستشوی نما را تسهیل کردند. برخی از این تجهیزات کاربرد بسیار فراوانی در نماشویی دارند. در ادامه به بررسی روش کار با واترسندبلاست و فواید استفاده از آن خواهیم پرداخت. اما در ابتدا لازم است تا شما را با روش واترسندبلاست آشنا کنیم.

واترسندبلاست چیست و روش کار در آن به چه صورت است؟

واترسندبلاست روشی است که در آن آب را تحت فشار گذاشته و با مواد ساینده (شن و ماسه بادی) ترکیب کرده و سپس آن را با فشار بالا به نمای ساختمان پمپاژ می‌ کنند. مخلوط قوی آب و ماسه هرگونه کثیفی یا آلودگی را از بین می‌ برد و منافذ سطح را باز می‌ کند.

از این روش برای شستشوی نماهایی مانند نماهای آجری و سیمانی که به طور کامل صاف و صیقلی نیستند، استفاده می‌ شود. به بیانی دیگر واترسندبلاست به شستشوی نما و بناهایی که با آب خالی یا بدون هیچ‌ گونه ماده شوینده پاک نمی‌ شوند، کمک می‌ کند. این عمل به کمک طناب، بالابر یا داربست صورت می‌ گیرد.

چرا واترسندبلاست؟ مزایای نماشویی با این روش چیست؟

هنگامی که در حال واترسندبلاست هستید، می‌توانید فشار دوغاب مورد استفاده خود، یعنی آب و ماده ساینده را افزایش یا کاهش دهید. فشار ایده‌آل بستگی به نوع سطحی دارد که با آن کار می‌ کنید و قصد تمییز کردن آن را دارید. این قابلیت تنظیم فشار آب به این معنی است که با واترسندبلاست بیش از حد به سطح آسیب نرسانید. می‌ توانید فشار را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که سطح به درستی تمیز شده است.

واترسندبلاست روشی بسیار ایمن است و به شما این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از مواد شیمیایی، نماشویی ساختمان را انجام دهید و در این فرآیند هیچ‌گونه سم یا گرد و غبار ناایمنی را در هوا آزاد نکنید. همچنین این روش هیچ اثری از خود باقی نمی‌ گذارد. این بدان معنا است که پس از اتمام کار نیازی به آبکشی نیست.

کاربرد واترسندبلاست چیست؟

کاربردهای زیادی برای واترسندبلاست وجود دارد. از جمله ترمیم سطوح مانند کف کارخانه، روسازی، نمای ساختمان و داخل مخازن. آب با فشار بالا در از بین بردن چربی، روغن و سایر مواد سرسخت بسیار موثر است. همچنین این روش یک تکنیک ایده‌آل برای آماده‌سازی سطوح ساختمانی برای عایق‌کاری و رنگ‌کاری، از بین بردن زنگ زدگی از جدار داخلی یا خارجی انواع لوله‌ها و آماده‌ سازی سطوح برای پوشش‌ دهی است.

حذف زنگ‌ زدگی به کمک روش واترسندبلاست در نماشویی ساختمان

ممکن است در هنگام شستشوی نما، با زنگ‌ زدگی در سطح آن روبه‌ رو شوید. واترسندبلاست در از بین بردن زنگ‌ زدگی و خوردگی انواع فلز از جمله فولاد، آلومینیوم، برنج و مس بسیار موثر است. همچنین همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یک روش سازگار با محیط زیست است، زیرا از آب به عنوان عامل تمیزکننده اولیه استفاده می‌ کند و مانع از تولید گرد و غبار یا آلودگی‌های مضر می‌ شود.

واترسندبلاست به عنوان بهترین روش برای از بین بردن زنگ از فلز در نظر گرفته می‌شود. این روش شامل استفاده از جریان پرفشار آب مخلوط با مواد ساینده مانند دانه‌های شیشه‌ای یا گارنت برای حذف زنگ‌زدگی و سایر آلاینده‌ها از سطح فلز است. در این جا آب به عنوان روان‌کننده عمل کرده و از آسیب به سطح فلز جلوگیری می‌کند، در حالی که مواد ساینده، زنگ و سایر آلاینده‌ها را از بین می‌برد.

واترسندبلاست و نماشویی سازه بتنی

گاهی اوقات به منظور خش‌ دار و آماده کردن بتن برای رنگ جدید یا سایر پوشش‌ ها، از جمله بتن‌ ریزی مجدد، از فرآیند واترسندبلاست استفاده می‌ شود. خش‌ دار کردن سطح بتن با کمک این روش برای بتن‌ های اسکله‌ ها، دیواره سدها، نمای ساختمان و ستون پل‌ ها کاربرد دارد. همچنین می‌ توان از این روش برای تمیز کردن ملایم بتن یا ایجاد برش عمیق‌ تر در آن و نمایان شدن  پوشش سنگدانه‌ ها استفاده نمود.

سخن نهایی

به شستشوی نما با آب پرفشار همراه با مواد ساینده، نماشویی به روش واترسندبلاست گفته می‌ شود. از این روش بیشتر برای نماشویی بناهای سیمانی و آجری استفاده می‌ شود. با توجه به نوع سطحی که روی آن کار می‌ کنید، می‌ توانید در این روش میزان فشار آب و مواد ساینده را کاهش یا افزایش دهید. همچنین در این روش هیچ‌گونه گرد و غبار و مواد مضری در هوا پخش نمی‌ شود و کاملا سازگار با محیط زیست است. در به کارگیری روش واترسندبلاست، تجربه و تخصص در استفاده از ابزار مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو بایستی در انتخاب تیم و مجموعه‌ ای حرفه‌ ای در زمینه شستشوی نما دقت فرمایید.

سه شنبه دوم 3 1402
(0) نظر
برچسب ها : نماشویی-نماشویی ساختمان-شستشوی نما-کارویس-نماشویی کارویس
نماشویی ساختمان چیست؟

نماشویی

کثیفی نمای ساختمان‌ها در ایران یکی از مسائل بارزی است که متأسفانه در بسیاری از مناطق شهری و روستایی قابل مشاهده است. این مشکل بیشتر در شهرهای پرجمعیت و مناطق صنعتی و تجاری مشهود تر است. عوامل متعددی می‌توانند به کثیفی نمای ساختمان‌ها در کشورمان منجر شوند. یکی از این عوامل، عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و ساختمانی در فرآیند ساخت و نگهداری ساختمان‌ها است. عوامل دیگری مانند آلودگی هوا نیز می‌تواند به افزایش کثیفی نمای ساختمان‌ها منجر شود.

در این مقاله از وبسایت کارویس در مورد نماشویی ، روش ها و اهمیت آن صحبت می کنیم. لطفا به خواندن این متن ادامه دهید و تا انتها ما را دنبال کنید.

نماشویی ساختمان، فرآیندی است که به منظور پاکسازی و تمیز کردن سطح خارجی نمای ساختمان انجام می شود. با گذشت زمان و تماس با عوامل مختلف محیطی، نمای ساختمان تحت تأثیر آلودگی های هوا، آب، گرد و غبار، آلودگی های صنعتی و دیگر آلودگی ها قرار می گیرد. به همین دلیل، نماشویی برای حفظ ظاهر زیبا و پایداری ساختمان بسیار مهم است. نماشویی ساختمان یکی از عوامل اساسی در حفظ ظاهر زیبا و پایداری ساختمان ها می باشد. با گذشت زمان و تماس با عوامل مختلف محیطی، نمای ساختمان تحت تاثیر آلودگی های هوا، آب، گرد و غبار، آلودگی های صنعتی و غیره قرار می گیرد. از این رو شستشوی نمای ساختمان برای مراقبت از ظاهر و افزایش عمر ساختمان ضروری است. 

اهمیت نماشویی ساختمان

نماشویی ساختمان در ایران، به عنوان یکی از عوامل مهم در حفظ ظاهر زیبا و پایداری ساختمان ها اهمیت بسیاری دارد. با توجه به شرایط اقلیمی و آلودگی های محیطی در کشور عزیزمان ایران، نماهای ساختمان ها در معرض آلودگی های مختلفی قرار می گیرند که این آلودگی ها می توانند تاثیر مستقیمی بر ظاهر و نمای ساختمان داشته باشند. در ادامه به برخی از مهمترین جوانب و اهمیت شستشوی نما در ایران اشاره خواهیم کرد.

حفظ ظاهر زیبا

نمای پاک و تمیز در زیبایی و جذابیت ظاهری ساختمان اهمیت زیادی دارد. در کشوری مانند ایران با اقلیم های آب و هوایی گوناگون و همچنین آلودگی های محیطی فراوان، نماها در معرض آلودگی های مختلفی قرار می گیرند که ممکن است ظاهر ساختمان را تحت تأثیر قرار دهند. با شستشوی نما به طور منظم، می توان آلودگی ها و رسوبات را از سطح نما حذف و ظاهر زیبا و جذاب ساختمان را حفظ کرد.

افزایش عمر ساختمان

ساختمان هاهمواره در برابر عوامل محیطی نظیر باران، آلودگی ها، رطوبت و تغییرات دمایی قرار دارند. آلودگی ها و رسوبات موجود بر روی نما ممکن است به مرور زمان باعث فرسایش و آسیب جدی به ساختمان شوند. با نماشویی ساختمان می توان عمر مفید ساختمان را افزایش و هزینه های تعمیر و نگهداری آن را کاهش داد.

بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان

 در شهرهای پرجمعیت و با آلودگی هوای فراوان مانند برخی نقاط ایران، کیفیت هوای داخل ساختمان نیز می تواند تحت تأثیر آلوگی های موجود بر روی نمای آن قرار گیرد. نما های آلوده ممکن است به عنوان عاملی برای ورود آلاینده ها و آلودگی ها به داخل ساختمان عمل کرده و کیفیت هوای داخلی را کاهش دهند. با شستشوی نما می توان از ورود آلودگی ها به داخل ساختمان جلوگیری کرده و کیفیت هوای داخلی را بهبود بخشید.

ارزش افزوده ساختمان

شستشوی نما می تواند به ارزش افزوده ساختمان کمک کند. یک ساختمان با نمای پاک و تمیز، جذابیت بیشتری برای خریداران و ساکنان خواهد داشت و در این میان شستشوی نما و داشتن نمایی پاکیزه می تواند ارزش اقتصادی و بازارپسندی ساختمان را افزایش دهد.

سه شنبه دوم 3 1402
(0) نظر
برچسب ها : نماشویی-نماشویی ساختمان-نماشویی کارویس-شستشوی نما-نماشویی ارزان-شستشوی نمای ساختمان
X