مجله ساختماني
راهنمای استانداردهای خط کشی پارکینگ برای مجتمع ها

خط کشی پارکینگ

قصد داریم در این مقاله شما را با استانداردهای خط کشی پارکینگ و اجرای بهتر آشنا کنیم. امروزه خط کشی یکی از مهم ترین خدمات پارکینگ ها می باشد. وجود این خطوط توانسته بسیاری از دردسرهای پیدا کردن جای پارک را تا حدی کم کند.

اهمیت اجرای خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ‌ های عمومی به عنوان خطوطی از پیش تعیین شده تعریف می‌شوند، که به کمک آنها فضای پارکینگ به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و هر کدام از خودروها می‌توانند در این فضا قرار گیرند.

اهمیت خط کشی‌ در ساختمان‌های بزرگ و در پارکینگ‌های عمومی بسیار زیاد است زیرا از تنش‌های زیادی جلوگیری می‌کند. وقتی که شما در یک مجتمع بزرگ سکونت دارید و یک فضای مشخص و تعریف شده برای خودرو شما وجود دارد، طبیعتاً این جایگاه به عنوان حریم خصوصی شما در نظر گرفته شده و هیچ شخصی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

استانداردهای خط کشی پارکینگ

تقریباً می‌توان ادعا کرد که استفاده از خط کشی پارکینگ ساختمان و منازل، در مجتمع‌های مسکونی و تجاری همچنین در پارکینگ‌های عمومی ضروری و مهم است. در مورد استاندارد و نحوه استفاده از رنگ خط کشی پارکینگ و همچنین قیمت آن نکات مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

استاندارد خطوط شامل مجموعه ای از قوانین و مقررات است که برای طراحی و ساخت پارکینگ ها باید رعایت شود. این استاندارد شامل ابعاد و فواصل بین خطوط، رنگ های استفاده شده، نوع و ضخامت خطوط، نوع نشانگرها و علائم ترافیکی می باشد.

استاندارد خطوط باید با توجه به محل پارکینگ، نوع و تعداد خودروهایی که قرار است پارک شوند و فضای موجود در پارکینگ تعیین شود. همچنین، باید با قوانین و مقررات مربوط به ترافیک و ایمنی هماهنگ باشد. به عنوان مثال، در برخی کشورها، رنگ سفید برای خطوط عمودی و زرد برای خطوط افقی استفاده می شود. همچنین، ضخامت خطوط باید به گونه ای باشد که در شرایط نور کافی و در فواصل دور قابل مشاهده باشد. استاندارد خط کشی جایگاه خودرو برای افزایش ایمنی و راحتی کاربران پارکینگ ها بسیار مهم است و باید به دقت رعایت شود.

استانداردهای رنگ خط کشی پارکینگ

اولین نکته‌ ای که در قالب استاندارد برای این خطوط تعریف می‌شود، رنگ خط کشی پارکینگ ساختمان است. انتخاب آن به شرایط مختلفی بستگی دارد. در حقیقت، به این شکل نیست که ما یک برس، قلم مو یا یک غلتک رنگ آمیزی برداریم و فضای پارکینگ را به چند بخش مختلف تقسیم کنیم. بلکه در انتخاب رنگ پارکینگ باید به چهار مورد توجه کنیم از جمله:

دیده شدن در شرایط مختلف روشنایی و تاریکی

فراموش نکنیم که اولین و مهمترین ویژگی خطوط یک پارکینگ این است که از داخل خودرو یا به هنگام پیاده شدن دیده شوند و قابلیت هدایت افراد به قسمت‌های مختلف را داشته باشند. اگر تاکنون در طول رانندگی خود در شب از خطوط سفید جاده یا از تابلوهای کناری استفاده کرده باشید، این موضوع را بیشتر درک می‌کنید. رنگ ‌های سفید حاوی دانه‌های درخشان، رنگ ‌های حاوی عناصر فلورسنتاست.

رنگ‌های نارنجی، سبز و فسفری و پوشش‌های اپوکسی برای انتخاب به عنوان رنگ خط کشی مناسب هستند.

مقاومت رنگ در برابر رطوبت و آب

اگر هدف شما رنگ آمیزی یک پارکینگ باشد، در پارکینگ‌های عمومی مسئله شرایط جغرافیایی و بارش باران و برف اهمیت زیادی دارد.  در پارکینگ ساختمان‌ ها و منازل، مسئله شستشوی پارکینگ یا حتی شستشوی خودرو در پارکینگ مطرح است. اگر رنگ استفاده شده برای خط کشی‌های پارکینگ مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب نداشته باشد، سریعاً پاک شده و باید مجدداً آنها را رنگ آمیزی کرد. پس در انتخاب رنگ دقت زیادی داشته باشید.

مقاومت مکانیکی بالای رنگ

تردد بالا و عبور خودرو با وزن‌های مختلف از ویژگی‌ های پارکینگ‌ها می باشد. از طرفی دیگر احتمال سقوط وسایل و ابزارهای تعمیر کاری نیز در پارکینگ وجود دارد، پس داشتن مقاومت مکانیکی بالا نیز برای رنگ خط کشی ضروری است و باعث بالا رفتن و طول عمر آن می‌شود.

یکپارچگی و ثبات رنگ خطوط

هر چه میزان یکپارچگی و نفوذ ناپذیری یک لایه بیشتر باشد، طبیعتاً نفوذ مواد آلاینده و مواد خورنده به بخش‌های داخلی آنها کمتر بوده و در نتیجه طول عمر آنها بیشتر می‌شود.

خط کشی پارکینگ با کارویس

شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از نحوه رنگ آمیزی و نوع رنگ های خط کشی مطلع شوید. شرکت کارویس با چندین سال سابقه خط کشی جایگاه خودرو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

چهارشنبه بیست و چهارم 8 1402
(0) نظر
برچسب ها : خط کشی-خط کشی پارکینگ-خط کشی جایگاه خودرو
نماشویی نمای سنگی ساختمان چگونه است

نماشویی

نماشویی نمای سنگی در راستای حفظ سنگ‌های زیبای نمای ساختمان شما انجام می‌شود. سنگ‌ها نسبت به دیگر مصالح مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند، اما در طول زمان گرد و غبار و آلاینده‌های مختلف باعث فرسودگی آنها خواهد شد. اگر ساختمان شما در شهرهای بزرگ با آلودگی بالا قرار گرفته است، احتمالاً دیده‌اید که چگونه سنگ‌های زیبای نما رفته‌رفته تیره می‌شوند و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. در این مقاله کارویس قصد داریم تا به اهمیت نماشویی نمای سنگی پرداخته و شیوه‌های انجام آن را بیان کنیم.

توجه به نماشویی نمای سنگی

در برخی از نماها، سنگ طبیعی به کار رفته است. سنگ‌های طبیعی از قدیمی‌ترین و بادوام‌ترین مصالح ساختمانی در معماری هستند. در طول تاریخ برای ساخت انواع ساختمان از جمله قلعه‌ها و کلیساها در کشورهای مختلف استفاده می‌شده است. برای مثال، در حومه بریتانیا انواع کلبه‌های سنگی سنتی پراکنده هستند. در بخش شمال شهر تهران نیز می‌توان دیوارهایی که از سنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند و هنوز پا برجا هستند را مشاهده کرد. با این وجود، آب و هوا و آلودگی‌های محیط زیست به خصوص در شهرهای بزرگ اثرات خود را بر این سنگ‌ها برجا گذاشته است. اغلب سطوح سنگی به دلیل رسوبات گردوغبار و دود اگزوز به رنگ‌های خاکستری یا سیاه در می‌آیند. با گذشت زمان نیز، لکه، خزه، جلبک یا گل‌سنگ روی آن را می‌پوشاند. نماشویی نمای سنگی در چنین زمان‌هایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماشویی نمای سنگی در راستای حفظ سنگ‌های زیبای نمای ساختمان شما انجام می‌شود. سنگ‌ها نسبت به دیگر مصالح مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند، اما در طول زمان گرد و غبار و آلاینده‌های مختلف باعث فرسودگی آنها خواهد شد. اگر ساختمان شما در شهرهای بزرگ با آلودگی بالا قرار گرفته است، احتمالاً دیده‌اید که چگونه سنگ‌های زیبای نما رفته‌رفته تیره می‌شوند و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. در این مقاله کارویس قصد داریم تا به اهمیت نماشویی نمای سنگی پرداخته و شیوه‌های انجام آن را بیان کنیم.

توجه به نماشویی نمای سنگی

در برخی از نماها، سنگ طبیعی به کار رفته است. سنگ‌های طبیعی از قدیمی‌ترین و بادوام‌ترین مصالح ساختمانی در معماری هستند. در طول تاریخ برای ساخت انواع ساختمان از جمله قلعه‌ها و کلیساها در کشورهای مختلف استفاده می‌شده است. برای مثال، در حومه بریتانیا انواع کلبه‌های سنگی سنتی پراکنده هستند. در بخش شمال شهر تهران نیز می‌توان دیوارهایی که از سنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند و هنوز پا برجا هستند را مشاهده کرد. با این وجود، آب و هوا و آلودگی‌های محیط زیست به خصوص در شهرهای بزرگ اثرات خود را بر این سنگ‌ها برجا گذاشته است. اغلب سطوح سنگی به دلیل رسوبات گردوغبار و دود اگزوز به رنگ‌های خاکستری یا سیاه در می‌آیند. با گذشت زمان نیز، لکه، خزه، جلبک یا گل‌سنگ روی آن را می‌پوشاند. نماشویی نمای سنگی در چنین زمان‌هایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

گردوغبار و آلودگی‌های محیطی باعث می‌شود تا نماهای سنگی آن زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. برخی تصور می‌کنند باران می‌تواند خاک روی سنگ‌ها را پاک کند، در حالی که آب باران با خاک ترکیب شده و لکه‌های بیشتری به جای می‌گذارد. علاوه بر آن، باران نمی‌تواند آلاینده‌ها، سبزه و خزه‌ها را پاک کند. روش‌های نماشویی نمای سنگی می‌توانند آلودگی‌های سطحی و عمقی را پاک کرده و سلامت سنگ را حفظ کنند. با انتخاب نماشویی نمای سنگی گروه کارویس، نمای زیبای ساختمان خود را حفظ کرده و تمیز نگه دارید.

سوالات متداول

برای پاک کردن خزه و جلبک از سنگ‌های نما از چه روشی می‌توان استفاده کرد؟

خزه‌ها و جلبک‌ها را با استفاده از فشار آب گرم و بخار پاک می‌کنند. همچنین از مواد شوینده مناسب نیز می‌توان استفاده نمود تا رشد خزه را به تاخیر انداخت.

سنگ‌های طبیعی نما را چگونه می‌توان تمیز کرد؟

با سندبلاست کم فشار می‌توان نمای سنگی را به خوبی تمیز نمود.

چهارشنبه بیست و چهارم 8 1402
(0) نظر
برچسب ها : نماشویی-نماشویی ساختمان-شستشوی نما
X